Jak prowadzić firmę w taki sposób, aby generowała określone zyski?

Każdy przedsiębiorca, marzy o tym, aby jego firma generowała możliwie jak największe zyski. Nie zawsze jednak wiemy, w jaki sposób to osiągnąć. Przyjmuje się jednak, że największe zyski, firma generuje, kiedy sprzedaje konkretne towary czy usługi. Co zatem stoi za tym, że jedni przedsiębiorcy mają znacznie większe zyski ze sprzedaży, zaś inni mniejsze? W dużej mierze, mowa tutaj o wdrażaniu zasady świadomej i odpowiedzialnej sprzedaży towarów czy usług.

Notatnik, Pracy, Dziewczyna, Komputer, Kobieta

Buduj relacje

Podstawą, jeśli chodzi o sprzedaż, jest stworzenie relacji z naszym potencjalnym klientem. Żeby daleko nie szukać jakiegokolwiek przykładu, spójrzmy sami po sobie. Mamy z całą pewnością swoje ulubione sklepy, mamy miejsca w których bardzo lubimy kupować takie czy inne produkty. Nie zawsze jednak za tym, że wybraliśmy taki a nie inny sklep, stoi jego oferta cenowa. Zwykle wiąże się to z naszymi prywatnymi sympatiami. Miła obsługa, fajnie zapakowany produkt, profesjonalne podejście do klienta. Dla nas, jako kupujących takie z pozoru mało znaczące rzeczy, mają bardzo duże znaczenie. To z kolei, prowadzi nas do konkluzji, że naszego potencjalnego klienta, także mogą one wiele znaczyć. Podstawą zatem, jeśli chodzi o dobrze sprzedany produkt, jest właściwe podejście do klienta.

Jak poznać klienta i zbudować z nim relację?

Zanim przystąpimy do sprzedaży konkretnego produktu, koniecznie musimy się dowiedzieć, czego dokładnie potencjalny klient od niego oczekuje. Warto zwrócić tutaj uwagę na to, czy rzeczywiście mamy coś, co jest dla niego interesujące. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, jak nasz klient ocenia nasz produkt. Musimy być jednak realistami i pamiętać też o tym, że konkurencja nie śpi. Co za tym idzie, manewrowanie ceną, przyznawanie rabatu czy przysłowiowe wciskanie klientowi konkretnego produktu, może zwyczajnie nie zdać tutaj egzaminu. Musimy, jako usługodawcy, zwrócić w naszym budowaniu relacji z klientem uwagę na jakość oferowanego produktu czy też usługi. Klient musi być świadomy, że jest on wart zarówno ceny, jak i tego, aby kupić go właśnie u nas.

Daj się polubić

Drugim, niemniej ważnym czynnikiem od przekonania klienta do samego produktu, jest wzbudzenie w nim sympatii do nas, jako marki. Musimy, najogólniej rzecz ujmując pokazać się klientowi z jak najlepszej strony. Jeśli przy pierwszym spotkaniu z potencjalnym klientem, nie wzbudzimy w nim sympatii do nas, jest całkiem spore ryzyko, że zwyczajnie wybierze on inną firmę. Jeśli natomiast w naszym podejściu do klienta będzie coś, co szczególnie go do nas przekona mamy za sobą połowę sukcesu sprzedaży. Tak budowana relacja, zaowocuje nie tylko sukcesem w sprzedaży, ale też tym, ze klient nam zaufa i przysłowiowo zostanie z naszą firmą na długo. A to z kolei oznacza stały dochód ze sprzedaży dla naszego przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz