
Skrzynia biegów to bardzo ważny element w każdym pojeździe. Zarówno w wersji manualnej, jak i automatycznej należy pamiętać o jego regularnej wymianie. Kto zajmuje się takimi usługami?
Olej do automatycznej skrzyni biegów – jak go skutecznie wymienić?
Wymiana oleju w skrzyni biegów zostanie wykonana prawidłowo tylko wtedy, gdy stary płyn zostanie w całości zastąpiony nowym. Taki rezultat nie jest możliwy do osiągnięcia każdą metodą działania. Tradycyjne formy, czyli wymiana statyczna i grawitacyjna pozwalają wymienić płyny w zaledwie 40-60%. Stary olej wciąż będzie więc zalegał w przewodach, konwerterze, czy sterowniku. Dlatego olej do automatycznej skrzyni biegów powinien być wprowadzany metodą dynamiczną. Dzięki temu unikniemy poważnych problemów, które mogłyby nas sporo kosztować. Olej do automatycznej skrzyni biegów powinniśmy wymieniać nie rzadziej niż 50 000 km. Jeśli będziemy o tym pamiętać, to skutecznie wydłużymy czas eksploatacji pojazdu. W ten sposób możemy chociażby wymienić skrzynię biegów lub dokonać jej remontu dopiero po przejechaniu 200 000 km.
Olej do automatycznej skrzyni biegów – jak znaleźć dobry warsztat?
Musimy pamiętać, że olej w skrzyni biegów nie odpowiada wyłącznie za smarowanie mechanizmów. Jego rolą jest także odprowadzanie ciepła i chłodzenie skrzyni biegów. Dynamiczna wymiana oleju możliwa jest wyłącznie z użyciem profesjonalnego sprzętu. Takim dysponują chociażby warsztaty posiadającą oficjalną współpracę z producentem. Jeden z nich jest dostępny pod tym linkiem https://bmw-slusarczyk.pl/oferta/dynamiczna-wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow. Proces ten rozpoczyna się od podłączenia urządzenia zwanego ATF Exchanger. Do starego oleju dodaje się środki czyszczące, dzięki czemu można skutecznie pozbyć się zanieczyszczeń zalegających w układzie. Gdy to się uda, możliwe jest wprowadzenie nowego oleju z równoczesnym wypchnięciem starego. W ten sposób nie tylko całkowicie wymienimy olej, ale także nie dopuścimy do sytuacji, w której cały układ pracowałby „na sucho”. Wymiana obejmuje nie tylko olej do automatycznej skrzyni biegów, ale filtry i kontrolę środków smarnych. Cały proces kończy adaptacja skrzyni do nowych warunków pracy. Poprawa jakości zmiany biegów będzie odczuwalna praktycznie od razu.